Äänekkyysseminaari 11.3.2013

AES:n Suomen jaos järjestää yhdessä AUX:n kanssa 11.3.2013 äänekkyysseminaarin Yleisradion Ison Pajan auditoriossa osoitteessa Radiokatu 5, Helsinki.

Tilaisuuden puhujat sekä aikataulu on seuraavanlainen:

• 13:00 Tervetuloa (Antti Kelloniemi, AES)
  • 13:15 EBU:n äänekkyyssuosituksen taustat ja keskeinen sisältö; mittaus, standardit ja äänekkyys lähetystoiminnassa (Mikko Hahkio, YLE)
  • 14:00 Äänekkyyden hallinnan apuvälineet tuotannossa (Mikael Hartzell, YLE)
  • 14:30 Kahvi
  • 14:45 New EBU and ITU loudness standards explained, symptoms of "loudness war" in audio industry, loudness in production, mastering, TV, mobile TV and iTunes (Thomas Lund, TC Electronic A/ S)
    (suomeksi: EBU:n ja ITU:n äänekkyysnormit, äänekkyyskisailun vaikutukset ääniteollisuudessa, äänekkyys äänituotannossa, masteroinnissa ja eri jakelualustoissa")
  • 16:30 Luennot päättyvät, siirtyminen Töölöön
  • 17:00 1. Ryhmä: Loudness in music business (Svante Forsbäck, Chartmakers)
  • 18:00 2. Ryhmä: Loudness in music business (Svante Forsbäck, Chartmakers)

Chartmakersille (Osoite on Topeliuksenkatu 13, Helsinki) mahtuu yhteensä 40 henkeä kahdessa ryhmässä. Ylellä järjestettävään osaan tapahtumasta on kaikille vapaa pääsy, mutta Chartmakersille pääsevät vain AES:n ja AUX:n jäsenet. Osallistujia pyydetään ilmoittautumaan 4.3.2013 mennessä sähköpostitse osoitteeseen kalle.koivuniemi@nokia.com ja kertomaan haluavatko tulla mukaan myös Chartmakersille missä tapauksessa täytyy myös ilmoittaa osallistuuko AES:n vai AUX:n jäsenen ominaisuudessa. Chartmakersille paikat jaetaan ilmoittautumisten saapumisjärjestyksessä.

Aiheeseen liittyen YouTubessa: EBU R128 in Transmission and Production - Thomas Lund