Syystapahtuma 2010

AES:n Suomen jaoksen syystapahtuma ja jäsenkokous järjestettiin Aalto-yliopiston Signaalinkäsittelyn ja Akustiikan laitoksella 27.10.2010.

Ilta aloitettiin Suomen jaoksen jäsenkokouksella jossa valittiin uuden hallituksen jäsenet. Tämän jälkeen kuultiin kaksi puhetta ja lopulta yleisö johdatettiin kuuntelemaan demoja Akustiikan laboratorioon sekä nauttimaan Genelecin tarjoamasta illallisesta.

Ville Pulkki kertoi tilaäänen tutkimuksesta Aalto-yliopistossa.

Aki Mäkivirta: Genelec 8000-sarjan suunnitteluperiaatteita.

Aki Mäkivirran esitelmän nimi oli: Parhaan äänenlaadun puolesta – Genelec 8000-sarjan suunnitteluperiaatteita.

Genelec tarjosi jäsenille illallisen Signaalinkäsittelyn ja Akustiikan laitoksen Pianobaarissa.

Ville Pulkki esittelemässä Directional Audio Coding menetelmää

Ville Pulkki esittelemässä Directional Audio Coding menetelmää, jota voi käyttää tilaäänen tallentamiseen, pakkaamiseen, sekä toistoon kuulokkeilla ja monikanavajärjestelmillä. DirAC:ia voi käyttää myös miksaamisessa, peliaudiossa, sekä telekonferensseissa. Demot tapahtuivat laitoksen kuunteluhuoneessa yhdeksän Genelec 8260A:n avulla.

DirAC-menetelmä kuuloketoistossa

DirAC-menetelmä kuuloketoistossa. Demonstraatiossa kuulijan pään liikkeitä seurataan, ja toistoa muokataan sen mukaan. Äänimaisema paikantuu pään ulkopuolelle autenttisesti.

Suurkiitos valokuvista Benedict Slottelle.